Konferencja Meet Beauty 2020 on-line – relacja

O ile ubiegły rok obfitował w wiele ciekawych blogerskich zlotów i spotkań, o tyle w tym roku skończyło się na nadziejach i planach. Agencja Blog Media nie poddała się jednak i zamiast osobistych spotkań, wymyśliła konferencję on-line. Dzisiaj będzie kilka słów o moich wrażeniach z tego kilkugodzinnego wydarzenia.

kosmetyczny wtorek

Miało być tak pięknie – konferencja pierwotnie, jak co roku, miała odbyć się w Warszawie. Blogerki z całej Polski, dwudniowe wykłady i warsztaty… Jednak wszyscy wiemy jak wygląda nasza rzeczywistość. Podejrzewam, że zorganizowanie takiego spotkania, zgodnie z reżimem sanitarnym było albo niewykonalne, albo zbyt kosztowne. Ale od czego jest internet. Dzięki niemu udało się przeprowadzić wydarzenie jakim była Konferencja Meet Beauty 2020 on-line.

Konferencja Meet Beauty 2020

Na początku, jak zwykle należało wysłać formularz zgłoszeniowy, potem pozostało czekać tylko na wyniki. Przyznam, że zgłosiłam się z małą nadzieją na to, że jednak się dostanę, bo mimo, że piszę o kosmetykach we wpisach z cyklu „kosmetyczny wtorek” to jednak jest tylko cząstka tematów jakie poruszam u siebie. Byłam niesamowicie zaskoczona i jednocześnie zadowolona, że się udało. Bo takie konferencje, to świetne źródło informacji o wszelkich blogowych nowinkach, nie tylko kosmetycznych.

Jak to wyglądało? Dzień przed konferencją otrzymałam mailem link do strony, gdzie o określonej porze miało się wszystko rozpocząć. Po zalogowaniu na stronie, na pasku bocznym pojawił się czat, gdzie mogliśmy się wszyscy przywitać i zadawać na bieżąco pytania odnośnie tego co akurat było przedmiotem wykładu. Wszystko wyglądało profesjonalnie, nie zacinało się.

Pierwszy wykład…

Konferencja Meet Beauty 2020 on-line był prowadzony przez kobietę, dzięki której nauczyłam się obsługiwać w miarę biegle kiedyś bloggera a później wordpressa. Anna Pytkowska z agencji BLOGmedia to prawdziwa specjalistka, która naprawdę chętnie dzieli się swoją wiedzą. I chwała jej za to! Podczas prelekcji pt. „Jak wycenić współpracę reklamową na blogu, YouTubie i Instagramie?” opowiadała o wielu aspektach tego tematu. Było o tym, w jaki sposób rozmawiać z agencjami reklamowymi i zleceniodawcami, w jakich widełkach mniej więcej wyceniać swoją pracę, proporcjonalnie do wielkości i zasięgów swojego kanału, a także o innych, bardzo ciekawych rzeczach, które każdy szanujący się bloger powinien wiedzieć.

Drugi wykład…

to było dla mnie jakieś nieporozumienie. Będę szczera – rozumiem, że tego typu wystąpienia wiążą się z lokowaniem produktów, wszak też po to te konferencje są. Ale to, co przedstawiły Magdalena Teterko-Walczak i Beata Mąkólska, było jednym wielkim wciskaniem kitu. Reprezentowały markę markę Nu Skin, której cała sprzedaż bezpośrednia opiera się na systemie MLM. I wiecie, dla mnie to brzmiało jak opowiadanie o kolejnej piramidzie finansowej. Będę zarabiać miliony. I to nie za publikację na blogu czy social media, ale każdego sprzedanego kosmetyku. Mam myśleć szerzej, nie tak, jak wszyscy inni, którzy się boją. Bo w USA taki system jest super i wiele znanych osób na nim świetnie zarabia!

Gdy przeczytałam jak zatytułowana była ta rozmowa, „Influencer, jako zawód przyszłości. Czy da się budować zasięgi i monetyzować swoje działania”, spodziewałam się ciekawej rozmowy. Może z jakimiś trikami, doświadczeniami, ale nie z namawianiem do projektu, który na oko wygląda jak jedno wielkie naciąganie.  I nie byłam w tym odczuciu odosobniona, bo wszyscy aktywnie komentujący na czacie nie zostawiali suchej nitki na tej rozmowie. Po kilku dniach od konferencji dostałam mailową informację o możliwości porozmawiania z prowadzącymi z tego wykładu, by rozwiać ewentualne wątpliwości co do samej rozmowy i współpracy z marką. Nie skorzystałam.

Trzeci wykład…

był świetny. Z marką UZDROVISCO spotkałam się na ubiegłorocznym Influencers about Beauty w Warszawie. Otrzymałam wtedy od nich nie tylko solidną dawkę konkretnej wiedzy o skórze, rodzajach kosmetyków i składnikach które naprawdę działają, ale i serum na suchą skórę. Było świetne, o czym nie omieszkałam Ci napisać (zobacz: Uzdrovisco- balsamiczne serum)

Anna Bukowska po raz kolejny zaserwowała nam ogromną porcję konkretnej, treściwej wiedzy. Było więc o tym jak zbudowana jest skóra, jak działają konkretne składniki w związku z innymi i tym samym – czy faktycznie w takiej formie mogą zdziałać cuda czy też nie zrobić za wiele. Nie obyło się również bez omówienia nowej serii Uzdrovisco, której jestem bardzo ciekawa. I porównując z poprzednim wykładem – tu mam osobę która nie wciska ci niczego na siłę, nie obiecuje gruszek na wierzbie. Wyczuwa się pasję, z jaką opowiada o tworzeniu kosmetyków. Temat godzinnego wykładu „Działa, nie działa. Co działa i jak działa? Prawdy i mity o działaniu kosmetyków.” został omówiony, choć mam wrażenie, że w tej tematyce przedstawicielki Uzdrovisco mogłyby rozmawiać bez końca…

Czwarty wykład…

to była dla mnie zagadka. Byłam chyba jedną z nielicznych, które nie znały właścicielki marki wwwlosy.pl, posiadaczki najdłuższych włosów jakie widziałam, Agnieszki Niedziałek. To kobieta, która zaczęła od kanału na youtube, by po wielu przejściach być właścicielką świetnie prosperującego sklepu internetowego z produktami do pielęgnacji włosów, to prawdziwy wulkan energii.  Temat rozmowy brzmiał „Własna marka: na co muszisz się przygotować?„. Agnieszka ujęła mnie swoją bezpośredniością, szczerością i totalnym wyluzowaniem. Opowiadała z pasją, nie szczędząc jednak gorzkich, prawdziwych słów o tworzeniu własnej marki. Ta kobieta po prostu porywa swoich słuchaczy, wchodząc z nimi w żywą interakcję, tak, nawet on-line.

meet beauty online

Konferencja Meet Beauty 2020 on-line…

dobiegła końca. Został lekki niedosyt, że trochę za krótko, za mało…ale dobrze, że było i to. Organizatorki całego eventu wspominały coś jeszcze o paczkach niespodziankach, które miała otrzymać każda z uczestniczących w tym wydarzeniu osób. Jeszcze nic nie otrzymałam, ale gdy wpadnie w moje kosmetyczne łapki, nie omieszkam się tym pochwalić;)

Byłaś na Konferencja Meet Beauty 2020 on-line? Jakie są Twoje wrażenia? 

26 Replies to “Konferencja Meet Beauty 2020 on-line – relacja”

  1. Podobała mi się ta konferencja i liczę na częstsze spotkania online. Dla mnie uzdrovisco dało najlepszy wykład, za to ten wywiad to było nieporozumienie. Zawsze pisałam relację z takich spotkań, ale tym razem sobie odpuszczę ;p

  2. Żałuje, że nie brałam udziału. Moze kolejnym razem mi się uda. Fatycznie z tego co czytam, to ludzie strasznie krytykują ten drugo wykład ;p Szkoda, że cały wykład pozostawił taki niesmak, tym bardziej, że są tylko 4 wykłady

  3. Dobrze że nic nie zacinało się-właśnie przez obawę przed tym ,nie zglosilam się na konferencję (ciekawe, jak w tym roku będzie z Targami Książki?)
    Ten drugi wykład, rzeczywiście musiał być porażką (bardziej jakiś kurs szkolenia na konsultantke sprzedaży)
    Agnieszkę z wwwlosy.pl kojarzę 🙂
    Pozdrawiam

  4. Kiedy otrzymałam maila by się zgłosić wiedziałam, że nie będę miała czasu na to aby poświęcić go na wykłady, więc się nie zgłosiłam. Trochę żałuję, ale myślę, że kolejna konferencja będzie już w realu i wtedy chętnie bym się wybrała.

  5. Witaj Agnieszko, konferencja jak wynika z Twojego tekstu była bardzo ciekawa, bo poza jednym wykładem byłaś zainteresowana a po drugie, marki kosmetyczne gdzie oprócz biznesu jest pasja i merytoryczna wiedza to coś co powoduje, że zainteresuje się tymi 2 markami i kupię coś od nich pozdrawiam

  6. Nie brałam udziału. Szkoda, że zdarzają się osoby, które próbują wciskać kity osobom pracujących online. I mówią o tym tak, jakby traktowały innych jak półgłówków….słabe. Ale ogólnie rzeczywiście spotkanie na plus. Nawet jeśli mały 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.