Historia pewnego zdjęcia – Przylądek Północny (Nordkapp)

Wyjazd na wakacje niesie ze sobą dreszczyk emocji – jak będzie, czy wszystko zabrane, oraz czy…dopisze pogoda. O ile jadąc w południowe rejony Europy, możemy być jej prawie pewni, o tyle jadąc na północ, już niekoniecznie. (zresztą, wystarczy jechać nad Bałtyk;). W pewne wakacje dawno temu, ja i M… postanowiliśmy zobaczyć najdalej wysunięty na północ skraj Europy. No i pojechaliśmy…

Podróż na Nordkapp była długa – jechaliśmy przez Szwecję i Finlandię, aż do Norwegii. Nie zapomnę reniferów, lasów, zachwycających widoków, czystych jezior i… plastikowej wioski św. Mikołaja. Wracając jednak do widoków. Gdy przejechaliśmy już kawał świata, aby zobaczyć, ten koniec Europy, naszym oczom ukazało się to…

(fot. marcinkrysiak.pl)

Mgła

W ośrodku polarnym, znajdującym się na Przylądku Północnym, powiedziano nam jednak, że za dwa dni będzie słońce! Uznaliśmy, że przyda nam się trochę odpoczynku. W wynajętym domku spędziliśmy miło czas, by drugiego dnia rano z radością wyjrzeć przez okno i zobaczyć…

…mgłę. Gdy zapytaliśmy o pogodę w tym samy ośrodku polarnym, usłyszeliśmy, że słońce owszem, jest, ale…za mgłą. Niestety nie rozwiała się tak, jak przewidywano. Cóż. Nie zobaczyliśmy zachwycających widoków, które później oglądałam na zdjęciach zrobionych przez moich znajomych. Oni mieli więcej szczęścia – mieli wspaniałą, słoneczną pogodę. No ale…oni z kolei nie widzieli tam mgły 😉

A z cyklu… jedno zdanie o… dzisiaj coś, co często spędza nam sen z powiek – prezenty. Przyznam szczerze, że gdy sama mam wybrać coś dla ważnej mi osoby, wpadam w lekką panikę. Chcę żeby było to coś funkcjonalnego, ładnego a zarazem…wyjątkowego. Jeżeli jest to jeszcze upominek na ślub lub chrzciny, wiem, że musi być elegancki i najlepiej z dobrej jakości grawerem- wszak to są daty warte zapamiętania. Dobrze, że są takie miejsca, gdzie to wszystko znajdę za jednym kliknięciem i to z gwarantowaną dostawą w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia. Idealne rozwiązanie dla wszystkich spóźnialskich…prawda?

58 Replies to “Historia pewnego zdjęcia – Przylądek Północny (Nordkapp)”

1. Norwegia jest na liście do zobaczenia, a jeśli chodzi o mgłę … rok temu pojechaliśmy w kwietniu w Tatry. Bardzo chciałam pokazać Mojemu przepiękną dolinę w Tatrach Wysokich. Kiedy dotarliśmy tam brodząc w śniegu po pas (akurat wtedy musiało spaść ponad metr śniegu) naszym oczom ukazała się mgła i to tak gęsta, że nie mogliśmy znaleźć szlaku … musiał mi uwierzyć na słowo kiedy mówiłam, że po prawej ten szczyt, po lewej … a na wprost to już w ogóle cudo natury 😉

2. Zawsze to jakaś przygoda. Być może będziesz miała okazję tam wrócić. Norwegia musi być pięknym krajem. Chętnie zobaczyłabym więcej zdjęć z tej wyprawy. Nie myślałaś o takich pełnych fotorelacjach z Twoich wycieczek? 🙂

1. Widzisz, kiedy robi się obszerną fotorelacje, zazwyczaj pisze się ogólne ogólniki (banały), a gdy jest jedno zdjęcie, przypominają się ciekawostki i zdarzenia na które nie było by już miejsca przy okazji fotorelacji. Spokojnie, do tej wielkiej skandynawskiej wyprawy jeszcze powrócę nie raz 😀

3. Zazdroszczę wycieczki. Zgadzam się z panią powyżej, wspaniale byłoby zobaczyć fotorelację z takich wycieczek i dowiedzieć się czegoś więcej o różnych miejscach, które zwiedziłaś.

4. Ta mgła gfdzies tam na końcu świata ma swój urok – zazdroszcze takiej wyprawy- bo bardzo lubię Skandynawię ( byłam tam nieraz i z przyjemnoscią wracam)
    A strona z szybkimi prezentami mega 🙂

5. Podobna pogoda przywitała nas na Fudżi. Poza czubkiem własnego nosa niewiele było widać. Szkoda, bo na zdjęciach szczyt wygląda niesamowicie, a wiem,że do Japonii raczej już nie polecę:)

6. Norwegia jest chyba najbardziej zaskakującym krajem w jakim byłam. Zaskakującym, czyli kompletnie nieprzewidywalnym. Ja z kolei trafiłam na białe noce – byłam zdezorientowana, niewyspana i wykończona. Ale też pełna wrażeń i wspomnień, to fakt 🙂

7. Mgła podczas wyprawy jest nie do pozazdroszczenia.Parę lat temu spotkała mnie na Kasprowym Wierchu, więc również moje oczy nie ujrzały pięknych widoków. Świetnie, że Twoja wycieczka była udana.
    Pozdrawiam 🙂

8. Niestety, na północy Europy mgły jest jakby więcej. Podobna sytuacja może się zdarzyć wielu turystom odwiedzającym klify Moher w Irlandii-tam ze słonecznymi dniami jest jak z loterią 😉